Club Schattenin etusivulle Schatten-keskustelu

Club Schatten  OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Seeking for my Internet identity
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Schatten-keskustelu Foorumin päävalikko -> Kitinät / Whinings
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kaitsu

LähetäLähetetty: 25 07, 2010 10.35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

calico kirjoitti:
Heistä kaikille en kuitenkaan halua antaa kutsua kotiini tai muutenkaan yksityiselämääni sen tarkemmin vaikka ovat ihan mukavia hyvänpäiväntuttuja ja kivaa seuraa tavattaessa.

Ei siellä facebookissakaan kaikkia kaveripyyntöjä tarvitse hyväksyä. Kyllä mä pidän esim. työkaverit visusti erillään mun facebookista.

Lainaus:
Mutta kai määkin häntä koipienvälissä siihen bookiin liityn sitten kun kukaan ei enää muista puhelinnumeroani enkä pääse enää keikoilla ilman henkilökohtaista kutsua.

Heh heh. Tätä on ollut viime päivinä liikkeellä. Viimeisetkin linnakkeet ovat sortumassa...

Lainaus:
Toivottavasti joku toinen kilpailija haastaisi kuitenkin ko systeemin

Itse olen nyt tyytyväinen tuohon, enkä kaipaa rinnalle mitään "haastajaa" sotkemaan. Mutta historia on osoittanut, että taatusti sellainen tulee jossain vaiheessa.

-kaitsu
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Frozted666

LähetäLähetetty: 26 07, 2010 22.45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaitsu kirjoitti:

Ja paskat. Ihan samanlailla tätä Schatten-lautaa on läpi vuosien syytetty "sisäsiittoisuudesta". Mitä se sisäsiittoisuus sitten ikinä onkaan. Fakta on että esim. tällä laudalla on vähemmän aktiivisia kirjoittajia kun esim. mulla aktiivisia facebook-kavereita. Sama päätee pariin muuhunkin lautaan jossa olen mukana. Muutama tyyppi pitää yllä "keskustelua" ja se on siinä.

No Schatten lauta ei ole mitenkään malliesimerkki avoimesta keskustelulaudasta. Varsinaisesti en osaa sanoa miksi Clubschatten ja sen messulauta on niin sisäsiittoinen yhteisö, koska kaikki kuitenkin ovat tervetulleita miitteihin ja tapahtumiin. Toisaalta onhan minullekin schatteniin jonottaessa sanottu ettei se ole mun paikka. Syynä kai oli pukeutumiseni, mutta ei kukaan oikeasti halua nähdä mua verkkopaidassa ja nahkahousuissa. Huvitti vain kun sanoja oli ehkä elänyt sen verran mitä minä olen kuunnellut clubin musiikkia.

Mutta siis takaisin asiaan. Seuraan aktiivisesti jokusta messulautaa ja aikoinaan kuuluin yhden palstan moderaattoreihin. Sillä kokemuksella mitä minusta niistä on, tuon päätelmäni tein. Niissä on jokaisessa 100-200 aktiivista käyttäjää, jotka siis ovat osallisena keskusteluihin. Ulkomaisilla sitten huomattavasti enemmän. Aktiivisien kirjoittajien määrä riippuu paljon palstasta ja siitä kuinka suppeaa tai laajaa aihealuetta se käsittelelee.

Kaitsu kirjoitti:

Pätee lähinnä tapauksessa, kun on uusi käyttäjä laudalla. Vuosien saatossa on tälläkin laudalla vakikäyttäjistä tullut vähintään "nettituttuja".

Sanoisin että paljon enemmän tekemistä on sillä että olet ollut järjestelemässä koko tätä schatten kuviota ja jo sitä kautta olet ollut enemmän yhteydessä ihmisiin. Ja mulla taas on ihan tämä oma sosiaalisuus(tai sen puute) tietysti syynä omien tuttujen vähyyteen. Mutta ehkä se todellisuus on jossain siellä välillä.

Kaitsu kirjoitti:

Itse olen hyväksynyt harkiten tutuikseni myös muutamia lähinnä naamatuttuja. Kyseessä on ollut esim. puolisoni kavereita. Tämä on selkeästi nopeuttanut tutustumista näihin ihmisiin.

Itseäni ahdistaisi tieto että naamatuttu ihminen tietäisi minusta sellaisia asioita, joista tiedän facebookissa olevien kavereideni kirjoittavan itsestään.

Tuo puolison ystäviin tutustuminen pitää varmasti paikkansa. Eipä ollut tullut mielleen. Jos siis vain se puolison kaveri on facebookissa...

Kaitsu kirjoitti:

Näin se vain menee. Maailma muuttuu. On oma valinta jääkö ulkopuolelle. On mulla kavereita, jotka elivät pitkälle 2000-luvulle ilman nettiä ja sähköpostia. Ja olivat aika ulkona monesta asiasta. Aikoinaan tapahtumista ilmoiteltiin pienlehtien välityksellä, flaireilla, julisteilla jne. Netti on muuttanut aika paljon tuota. Et kai kuvittele, että netin kehitys olisi huipentunut/päättynyt keskustelufoorumeihin?

En kuvitellut, mutta toivoin sitä. Kyllä voin suoraan sanoa kaipaavani niitä menneitä aikoja kun tapahtumista kuuli kavereilta suoraan, tai julkista, flaiereista ja niin edelleen. Nyt käy välillä niin että jutuista kuulee tosiaan jälkeenpäin vasta, kun tieto ei enään kulje yksinkertaisesti muutoin kuin netin sosiaalisissa verkoissa.

Kaitsu kirjoitti:

Ja jatkossa tulee taatusti lisää.

Epäilemättä. Omasta mielestäni facebookkia parempi olisi sellainen sivu, jonne kaikki jotka tapahtumia järjestää tai muuten ihmiset voisi laittaa kootusti tapahtumia.

Kaitsu kirjoitti:

Otetaan esimerkki. Jos mä haluan sun kanssa pizzalle, mä todennäköisesti soitan tai tekstaan sulle. Jos mä haluan lähteä pizzalle kera mukavan kaveriporukan mä pistän facebookin ilmoituksen: "lähden pizzalle, kuka lähtee mukaan?". En viitsi soitella monille ihmisille. On tietysti valitettavaa, että sä ja muutama muu jäätte ulkopuolelle kutsusta.

Ongelma onkin siinä että ne jotka eivät kuulu facebookkiin ei enään edes saa sitä kutsua, mikä esihistoriallisina aikoina esitettiin. Yhtälailla kaveriporukka tuli kasaan aikaisemminkin, ennen facebookkia. Facebook on vain tehnyt asiasta niin sisäsiittoisen että enään kaikkia ei tule kutsutuksi koska ei viitsitä nähdä vaivaa ilmoittaa niille joiden tietää olevan facebookin ulkopuolella. Vaikka se sinulle onkin niin helpompaa kutsua valitusta ryhmästä halukkaat kasaan, niin asia näyttäytyy erilaisena sille ulkopuolisella. Siitäkin huolimatta että se kutsumatta jäänyt ihminen saattaa todellisuudessa olla tärkeämpi kuin ne facebookista löytyvät.

Kaitsu kirjoitti:

Facebook on vain yksi keino monien joukossa nopeuttaa tutustumista.

-kaitsu

Ja sille on tosiaan paikkansa kyllä. Ja jotkut on saanut yhteyden vanhoihin kavereihin ja niin edelleen. Sen ylivalta on vain niin järjetön. Se on vähän sama kuin kännykkäaikana ei omistaisi lankapuhelintakaan, jos et kuulu facebookkiin. Tai no tuosta laajentuessaan se tulee olemaan niin.
Lihis-

LähetäLähetetty: 27 07, 2010 9.01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Facebookkiin kuulumisesta on tullut miltei normi, mikä on osasyy sille, miksi se toimii niin hyvin. Olen nuori, ja olen kasvanut internetin kanssa. En tiedä muusta tavasta saada klubeista selville, kuin flyereiden nappaamisesta toisella klubilla, järkkärin tuntemalla tai internetistä tutkimalla. Schattenin lauta on mitä näppärin tapa saada selville, mitä tapahtuu, missä ja milloin. Pidin laudasta taukoa jonkin aikaa, ja osittain sen seurauksena missasin sen huomisen Skinny Puppyn keikan. Laudan ansiosta näen kyseisen poppoon ensi viikolla. Laudallakin olen tuntenut itseni hyväksytyksi, se myytti ehkä vähäsen vaikuttaa asiaan.

Mitä FB:n yksityisyyteen tulee, olen melko läpinäkyvä ihminen, mutta silti päätän itse, mitä laitan sinne. Jotain porukkaa pitäisi ehkä poistaa, mutta en siellä ketään täysin tuntemattomia pidäkään. FB:n avulla saan kätevästi pidettyä yhteyttä toisiin kaupunkeihin ja maihin, musapromootiohässäköistä puhumattakaan.

Laudan aktiiviisuuteen voi liittyä yksinkertaisesti sekin, että ihmisillä on muuta elämää. Näin ainakin minun tapauksessani.
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
black-eyed

LähetäLähetetty: 27 07, 2010 9.57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Frozted666 kirjoitti:
Ongelma onkin siinä että ne jotka eivät kuulu facebookkiin ei enään edes saa sitä kutsua, mikä esihistoriallisina aikoina esitettiin. Yhtälailla kaveriporukka tuli kasaan aikaisemminkin, ennen facebookkia. Facebook on vain tehnyt asiasta niin sisäsiittoisen että enään kaikkia ei tule kutsutuksi koska ei viitsitä nähdä vaivaa ilmoittaa niille joiden tietää olevan facebookin ulkopuolella. Vaikka se sinulle onkin niin helpompaa kutsua valitusta ryhmästä halukkaat kasaan, niin asia näyttäytyy erilaisena sille ulkopuolisella. Siitäkin huolimatta että se kutsumatta jäänyt ihminen saattaa todellisuudessa olla tärkeämpi kuin ne facebookista löytyvät.

Henk. koht olen sitä mieltä että tämä on kutsujan ja kutsumatta jääneen välinen ongelma. Vaikka kuinka olisi netti/FB tms yms niin ihmisiä edelleen silti vaan ollaan. Jos tiedetään että henkilöllä X ei ole vaikka FB profiilia, mutta hänet halutaan paikalle, tulee tämä henkilö kutsua erikseen.
Jos henkilö X ei saa kutsua tapahtumaan, josta on tiedotettu vain FB:ssä niin eiköhän se kerro jotain kutsujasta.

Itse arvostan saamiani kutsuja, joissa kutsutaan myös avec. Silloin pyydän aina oman rakkaani mukaan, joka ei kuulu Faceen. Ja näin avokkiani ei OMASTA mielestäni myöskään tarvitse kutsua erikseen, koska hän sisältyy ns. minun FB kutsuuni.

Näkemyseroja varmasti löytyy...

Pakko myös mainita että tuolla FB:ssä voi pelata noilla asetuksilla vaikka kuinka, eli ihan yksitellen voi jotaisen kaverinsa kohdalla määrittää mitä se näkee sun profiilista tai tehdä ryhmiä, joille määrittää pääsyt ja näkyvyydet. Itse pelaan noilla oikilla todella useasti, vaikka olen Facessa, ei se tarkoita että haluan kaikkien näkevän itsestäni kaiken. Besides, noita "Me love you long time, we marry, yeas?!" tyyppejä satelee ilmankin että näkisivät profiilistani muutakuin sukupuoleni.
Frozted666

LähetäLähetetty: 27 07, 2010 20.08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lihis- kirjoitti:

Laudan aktiiviisuuteen voi liittyä yksinkertaisesti sekin, että ihmisillä on muuta elämää. Näin ainakin minun tapauksessani.

Ja muuta elämää pitääkin olla. Ja kannattaa pitää huoli ettei se ole facebook elämää, vaan ihan sitä IRL, niinkuin teknosukupolvi sanoisi.

black-eyed kirjoitti:

Henk. koht olen sitä mieltä että tämä on kutsujan ja kutsumatta jääneen välinen ongelma.

Niin on. Facebook on työkalu, se itsessään ei voi olla ongelma. Vaan ihmiset jotka sitä käyttää. Ja ihmiset käyttää sitä työkalua niin että se aiheuttaa ongelmia, minun näkökulmastani.

Kun kerran unohtaa tai jättää kutsumatta jonkun, seuraava kerta tulee paljon helpommin. Ja Facebookin kiinteässä yhteisössä on hyvin helppo unohtaa sen ulkopuolella oleva.

black-eyed kirjoitti:

Jos henkilö X ei saa kutsua tapahtumaan, josta on tiedotettu vain FB:ssä niin eiköhän se kerro jotain kutsujasta.

Niinhän se taitaa olla, jos kyse on jonkun tietyn kaveriporukan omasta tapahtumasta.
hilarion

LähetäLähetetty: 28 07, 2010 19.28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen kyllä jo aikalailla luovuttanut sen suhteen että netissä voisi oikeasti keskustella jostain, sen paremmin foorumeilla kuin Facebookissakaan.

Toki sellaista on välillä omallekin kohdalleni osunut ja on minullakin kokemusta foorumeista joilla on oikeasti välillä keskusteltu asioista rakentavasti ja tutustuttu erilaisiin ihmisiin - sellaisiin, joihin ei ikinä muulla tavalla olisi kuvitellutkaan tutustuvansa. Se vain on hyvin harvinaista, ja tuntuu että nykyään vielä harvinaisempaa. Kenties netistä on tullut niin arkipäiväinen asia ettei foorumikeskustelu toimi samalla tavalla kuin joskus viime vuosikymmenen alkuvuosina. Verkkokeskustelukulttuuri tuntuu muuttuneen viimeisen kymmenen vuoden aikana tylsäksi eipäs-juupas-väännöksi ihan foorumiin katsomatta.

Omakin suhteeni nettiin on muuttunut paljon. Aiemmin olin liian ujo oikeasti tutustumaan kehenkään muualla kuin netissä, joten silloin keskustelufoorumit olivat ihan käteviä sosiaalisten kontaktien luomisessa. Nykyään uskon ennemmin, että se "oikea elämä" ja todellinen tutustuminen tapahtuu jossain ihan muualla kuin netissä.

Netti ja Facebook voivat kuitenkin olla hyviä välineitä yhteydenpitoon, aivan kuten esimerkiksi kännykkä tai kirjeenvaihto joskus muinoin. Jos teknologiasta, "sosiaalisesta mediasta", tulee välineen sijaan itse tarkoitus, mennään sitten metsään. Ts. että ei edes tavata ystäviä vaan päivitellään ja luetaan ainoastaan statuksia.

Olen tutustunut todella moneen ihmiseen paremmin niin että olen jonkun suunnilleen naamatutun lisännyt ja sitten pitänyt kätevästi kontaktia FB:n kautta. Olen edelleenkin kuitenkin sen verran ujo, että kynnys ottaa ihmisiin yhteyttä on mulle aika korkea. Facebook madaltaa sitä melkoisesti.

Tästä huolimatta Facebookin ylivalta huolestuttaa minuakin. Jos tätä menoa jatkuu, niin kohta varmaan eduskuntavaaleissakin äänestetään siellä! Tuo on tietysti naurettava yleistys, mutta pahimmassa tapauksessa internetin voi oikeasti monopolisoida yksittäinen palvelu, josta ulos jääminen on sosiaalinen ja yhteiskunnallinen itsemurha.

Musta onkin elintärkeää, että tapahtumista infotaan muuallakin. En esimerkiksi liity FB:ssä minkään klubien ryhmiin, koska haluan saada sen tiedon muualta. Enkä yleensä edes ilmoittaudu osanottajaksi jos kyse on julkisesta tapahtumasta. FB:tä kai voisi käyttää kalenterinakin, mutta itse hallitsen aikaani paljon mielekkäämmin ihan paperisella kalenterilla, jonne sitten kaikki FB:stä ja muualta tulleet klubikutsut kirjoitan lyijykynällä.
http://melomaanikko.blogspot.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Henkka

LähetäLähetetty: 29 07, 2010 18.56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^ Jätin joksikin aikaa katsomatta kaikki tapahtuma- tai ryhmäkutsut, mitä sieltä tulee, niin eipä aikaakaan, kun siellä oli katsomatta joku sata. Alunperinkin ne jäi katsomatta sen takia, ettei juuri mikään ollut kiinnostavaa, tai liittynyt minuun mitenkään, tai sitten olin saanut tiedon jo muualta.
zynthexia

LähetäLähetetty: 31 07, 2010 0.30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tapahtumajärjestäjän kannalta Facebook ei ole mielestäni paras mahdollinen vaihtoehto. Kutsun tapahtumaan voi lähettää vain omille kavereilleen sekä mahdollisen tapahtuman ryhmän jäsenille. Eli loppuviimeksi se tavoittaa vain rajallisen määrän ihmisiä. Tai ainakin haluan pitää oman kasvokirjani niin, että kaverilistalla on vain kavereita, tuttuja tai vähintäänkin naamatuttuja. Muutama muukin on saattanut sinne eksyä, mutta Facebook on minulle enemmänkin kavereihin yhteydenpitoväline kuin promootiokanava. Häiritsevää on tosin se, että lukee parhaiden ystäviensä kuulumiset Facebookista (tyyliin kihlauksesta muksun pyöräyttämiseen) ja se, että asioista infotaan ensimmäisenä sinne. Ja siis jos ehtii lukemaan... Vaikka olen yrittänyt pitää kaverit minimissä, on niitä kertynyt jo lähemmäs nelisensataa, joten statukset menevät aika usein ohi suun ja saa kuulla kommenttia "mutta laitoinhan mä siitä sinne facebookkiin".

Promootioon toimii MySpace paljon paremmin. Ja mitä tulee siihen puhuttuun hitauteen, on Facebook mielestäni paljon hitaampi, sekavampi ja kömpelömpi. En tosin ymmärrä tuota rinnastusta, sillä noissa lienee käyttötarkoituksetkin erilaiset. Eniten tökkii molemmissa se jatkuva uudistamisen tarve. En ainakaan tarvitse sivulleni miljoonaa eri sälää pyörimään.

Tapahtumien mainostamiseen flyereiden ja julisteiden lisäksi parhaiten toimisi foorumit. Ja onkin todella sääli, että ainakin tällä foorumilla, joka jossain vaiheessa oli aika merkityksellinen, ei keskustella enää juuri mistään. Mutta toivottavasti jengi käy kuitenkin katsomassa täältä tulevat tapahtumat, jos ei muuta. Itse ainakin käyn ja toivon, että jatkossa myös muut järjestäjät tänne tapahtumansa päivittävät.

Ja ps. onhan tuolla kasvokirjassakin bändien fanisivuilla soittimet. Tai ainakin joillain sivuilla oon nähnyt.
www.myspace.com/redemption_club
www.myspace.com/timewavepromotions
Takaisin alkuun
hilarion

LähetäLähetetty: 31 07, 2010 10.49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

zynthexia kirjoitti:
...toivottavasti jengi käy kuitenkin katsomassa täältä tulevat tapahtumat, jos ei muuta. Itse ainakin käyn ja toivon, että jatkossa myös muut järjestäjät tänne tapahtumansa päivittävät.

Kyllä minä ainakin, ja mielestäni Schattenin foorumi on ehdottomasti paikallaan juuri siksi. Tämä on minun ensisijainen kanavani saada tietoa tulevista tapahtumista - voisi melkein puhua portaalista, gootti/industrial-skenen omasta klubitus.orgista. Valtaosa itseä kiinnostavista keikoista kätevästi samassa paikassa.

Tulevat muut klubit on kyllä melkoinen "kaatopaikka" siinä mielessä että sieltä kiinnostavien tapahtumien kaivaminen on aika työlästä niitten kaikkien indie- ja elektroklubien seasta.

Mitä bändien promoamiseen tulee, mun mielestä sekä Facebook että MySpace ovat ihan huonoja. Ennen niitä oli se vanha kunnon aika jolloin jokaisella varteenotettavalla bändillä piti olla omat nettisivut, jolla oli toivottavasti muutama näytebiisi koneelle ladattavaksi. MySpacen etu on siinä että se vaatii vähän panostusta bändiltä, mutta se nyt sitten näkyykin siinä että tulos on ihan kökkö ja kamala.

Edelleenkin suuntaan mieluiten ensimmäiseksi jonkin bändin nettisivuille, vasta toissijaisesti jollekin toiselle saitille jos nettisivuja ei ole - harmittavan yleistyvä trendi, muuten. Mutta näistä uusista musiikkimedioista last.fm on mielestäni ehdottomasti paras, vaikka ladattavat biisinäytteet ovatkin vain 128 kbps.
http://melomaanikko.blogspot.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Mac Hine
Koneellinen Moderaattori

LähetäLähetetty: 31 07, 2010 15.17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minun mielestä foorumeita ja facebookkia on sinällään turha verrata keskenään koska focus on erilainen. Siinä missä FB on työkalu tuttavien väliseen kommunikointiin on foorumit yleensä perustettu informaatiokanavaksi jonkin asian ympärille. Hiljentynyt Schatten foorumi on huono esimerkki mutta silti esimerkiksi vaatteet/hiukset/musiikki osioiden tapaista informaatiota on hankala löytää keskitetysti FB:estä. Eikä sitä ole siihen tarkoitettukaan.

Jos puhutaan erilaisista harrastefoorumeista niin ne elää ja voi hyvin fb:estä huolimatta. Ainakin itse vietän niillä aikaa paljon ja opin niiltä joka päivä jotain uutta. FB:n rakenne ei vielä oikein sovi harrastefoorumeiden korvaajaksi. Tarkoitan lähinnä kaikkia foorumeita joista löytyy erilaista rakentelu informaatiota autonrakentelusta, musiikin tekemisestä kutomiseen.

Mitä tulee kirjoittelun vähentymiseen niin jotenkin kuvittelisin että monella muulla on sama kuin minulla. Yhden tälläisen viestin kirjoittamiseen menee 5-10 minuuttia. Siinä ajassa ehtii kirjoittaa FB:hen 100 status tietoa :) Toisaalta myös kaikki kiinnostavat aiheet on jo käyty läpi niin moneen kertaan että tuntuu että mitään sanottavaa ei juuri ole tai ei edes jaksa kommentoida uusia aiheita.

Itselleni schatten foorumin parasta antia vuosien varrella on ollut (klubitapahtumien lisäksi) levy vinkit. Vaikka itse tulee seurattua aktiivisesti vähän kaikkea niin aina välillä jotkut levyt vain menee ohitse ennen kuin joku täällä niitä hehkuttaa. Kiitokset vain Hemiolalle. Varmaan kaikki minun viime vuosien neofolk levyt on tullut ostettua hemiolan hehkutusten perusteella :)

Välillä mietin että olisiko foorumia tarpeen "pakko" aktivoida? Joillain foorumeilla on käytössä henkilöitä jotka aktiivisesti aloittaa "työkseen" uusia keskustelun aiheita ja näin luo keinotekoisesti aktiviteettiä. Jotenkin kuitenkin tuntuu että tämä väki ei niin hirveesti moiseen tarttuisi?

Ja vielä sen verran että itse kaipaan jonkilaista gootti/ebm/industrial portaalia. Vaikka fb:essä samanhenkiset kaverit löytää monesti toistensa kaverilistoille niin yleensä keskustelut yms. ovat yleisluontoisempia. En muista koska joku olisi siellä hehkuttanut jotain gootti/industrial levyä esimerkiksi? Pääasiassa postaillaan hassuja lady gaga videoita tms. Tosin eipä täälläkään juuri muuta tehdä välillä :D Käytännössä kuitenkin kaipaan FB:hen "portaalia" joka keskittyy industial/gootti/synapop jne juttuihin jos foorumit lopahtaa.

Lainaus:
toivottavasti jengi käy kuitenkin katsomassa täältä tulevat tapahtumat,

Mikäänhän tietysti ei estä jotakuta facebook aktiivia tekemään vastaavan facebookkiin. Paikka jossa tapahtumat löytyisivät kootusti. Vaikka itse en niin pidäkkään ajatuksesta että FB:hen pitää rekisteröityä päästäkseen katsomaan nuo tapahtumat.

Lainaus:
Tulevat muut klubit on kyllä melkoinen "kaatopaikka" siinä mielessä että sieltä kiinnostavien tapahtumien kaivaminen on aika työlästä niitten kaikkien indie- ja elektroklubien seasta.

Totta mutta en tiedä miten sitä saisi informatiivisemmaksi kun se on kuitenkin tarkoitettu kaikille muille tapahtumille. Pientä karsintaa koetettiin jossain välissä mutta saman tien tuli palautetta että näitä ilmoituksia haluttiin myös nähdä muut osiossa.
hemiola

LähetäLähetetty: 03 08, 2010 12.34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mac Hine kirjoitti:
Välillä mietin että olisiko foorumia tarpeen "pakko" aktivoida? Joillain foorumeilla on käytössä henkilöitä jotka aktiivisesti aloittaa "työkseen" uusia keskustelun aiheita ja näin luo keinotekoisesti aktiviteettiä. Jotenkin kuitenkin tuntuu että tämä väki ei niin hirveesti moiseen tarttuisi?

Kuulostaa vähän kantovedeltä kaivossa, vaikka ei kai mikään estä kokeilemasta?

Mac Hine kirjoitti:
Ja vielä sen verran että itse kaipaan jonkilaista gootti/ebm/industrial portaalia.

Onhan meillä gootti.net :)

Ei vaan vakavasti ottaen, niin minäkin (ja mielellään näkisin sen jossain muualla kuin FB:ssä). Henkilökohtaisesti voisin jopa vaivautua jotain pienimuotoista sisällöntuotantoa tms. sellaisen eteen tekemäänkin - epäilen vaan edelleen hieman, että suomenkielinen yleisö on sen verran vähälukuinen, ettei se välttämättä pyörisi vaadittavalla voluumilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Frozted666

LähetäLähetetty: 03 08, 2010 13.36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hemiola kirjoitti:
Mac Hine kirjoitti:

Kuulostaa vähän kantovedeltä kaivossa, vaikka ei kai mikään estä kokeilemasta?

Jos keksii vaikka yhden topicin per päivä/viikko lisää, niin se varmasti tuo lisää keskustelua jonkin verran. Eri asia onkin sitten se kuinka paljon niissä on sisältöä.

Keskustelun vähyys on varmaan kaikista eniten kiinni siitä, että niiden vanhojen aktiivisien kirjoittelijoiden tilalle ei ole tullut uusia. Täällä on paljon vähemmän aktiivisia kirjoittajia(jotka keskusteli ilmankin aiheiden keksimistä) jos verrataan tuonne vaikka 5 vuoden takaiseen aikaan.

hemiola kirjoitti:

Ei vaan vakavasti ottaen, niin minäkin (ja mielellään näkisin sen jossain muualla kuin FB:ssä). Henkilökohtaisesti voisin jopa vaivautua jotain pienimuotoista sisällöntuotantoa tms. sellaisen eteen tekemäänkin - epäilen vaan edelleen hieman, että suomenkielinen yleisö on sen verran vähälukuinen, ettei se välttämättä pyörisi vaadittavalla voluumilla.

Lepakkoluolahan yritti tulla rinnalle, mutta ei siitä oikein mitään tullut. Alkuun riittää hetken intoa aina, mutta kyllä ne yleensä aika nopeasti kuolee pois. Varmaan mainitsemasi volyymin puutteen vuoksi.
Kaitsu

LähetäLähetetty: 03 08, 2010 14.49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kappas. Täällä on syntynyt keskustelu. Ja minkäs muun kuin Facebookin ansiosta.

zynthexia kirjoitti:
Tapahtumajärjestäjän kannalta Facebook ei ole mielestäni paras mahdollinen vaihtoehto. Kutsun tapahtumaan voi lähettää vain omille kavereilleen sekä mahdollisen tapahtuman ryhmän jäsenille. Eli loppuviimeksi se tavoittaa vain rajallisen määrän ihmisiä.

Itse olen tapahtumanjärjestäjänä eri mieltä. Kun klubille perustaa fb-ryhmän, niin sen kautta tavoittaa nopeammin ja enemmän ihmisiä kuin minkään kotimaisen keskustelulaudan kautta. Kun tuohon lisää vielä ryhmään kuulumattomat kaverinsa, ja näiden kaverit niin lopulta peitto suomalaisessa goottipopulassa on aikas hyvä.

Seuraan säännöllisesti järjestämieni klubien ilmoituksia. Facebook-ryhmän kautta tapahtuva ilmoittelu kerää selkeästi nopeammin vastauksia (osallistuu - saattaa osallistua - ei osallistu) alan ihmisitä kuin mitä esim. Schatten-laudan ilmoitus lukukertoja. Muut laudat (esim. gootti.net ja imperiumi) jäävät vielä Schatten-laudastakin huomattavasti jälkeen ja ovat lähinnä marginaalisia ilmoittelukanavia.

Todensin tämän seikan juuri viime viikolla LWS vs. Wastefield -klubin ilmoittelun osalta. Tällä hetkellä kutsuun on vastannut 132 ihmistä. Todennäköisesti myös moni on kutsun lukenut, mutta ei ole vastannut. Kaikkinensa kutsun on saanut tällä hetkellä 209 ihmistä.

Toki on mahdollista, että foorumeissa ihmiset lukevat vain otsikot klikkaamatta itse viestiä, mutta jostain syystä pidän tätä aika epätodennäköisenä. Eli oletan jokaisen edes vähääkään kiinnostuneen klikkaavan viestin auki.

Lainaus:
Promootioon toimii MySpace paljon paremmin. Ja mitä tulee siihen puhuttuun hitauteen, on Facebook mielestäni paljon hitaampi, sekavampi ja kömpelömpi.

MySpace on (tällä hetkellä) varmaankiin erityisesti kansainvälisesti toimivan artistin kannalta hyvä promootioväline. Itse en kuitenkaan ole koskaan pitänyt sen käytettävyydestä. Eli minusta se on paljon sekavampi kuin fb.

Lainaus:
Tapahtumien mainostamiseen flyereiden ja julisteiden lisäksi parhaiten toimisi foorumit.

Paikkansa vakiinnuttaneiden klubien kannalta en usko flyereillä ja julisteilla olevan mitään suurempaa merkitystä nykypäivänä. Uusien klubien ja yksittäistapahtumien osalta tilanne saattaa olla toinen. Meillä jäi joskus esim. jonkun Schattenin osalta flyerit ja/tai julisteet kokonaan tekemättä. Muistaakseni tällä ei ollut mitään vaikutusta kävijämäärään. Flyerit on musta vähän sellainen jäänne jostain menneiltä vuosikymmeniltä, joita tehdään edelleen "koska näin on aina tehty". Tyylikkäillä flyereillä ja julisteilla voi toki olla tapahtuman "uskottavuuden" tms. kannalta positiivinen vaikutus.

-kaitsu
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
calico
treasurer

LähetäLähetetty: 03 08, 2010 14.57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla alkuperäinen syy olla liittymättä facebookiin oli kyllä se että kun töissä tulee istuttua koneeseen pakkokiinnitettynä vähintään 8 h päivässä ei niska-hartiaseutu ole kiinnostunut mihinkään kotinörtteilyyn. Ja silti tulee uutisia ja foorumeita lueskeltua joten mitään uusia "koukuttajia" en kaivannut. Enkä kaipaa vieläkään. Vähän kapasiteettia paikallaan istumiseen ja hartioittensa jumittamiseen pitää säästää kutomisellekin, siinä sentään voi kuunnella musiikkia tai katsoa tv:tä ja pitää mirriä sylissä samaan aikaan. Mun multitasking-taidot ei riitä neulepuikkojen kilistämiseen ja näppäimistön käyttöön samanaikaisesti ;)

http://www.myspace.com/gloomy_darling
Takaisin alkuun
Hornanhurtta

LähetäLähetetty: 03 08, 2010 21.32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen samaa mieltä Kaitsun kanssa myspacen käytettävyydestä. Se kaipaisi uudistusta 2000-luvulle. Palveluna se on auttamattomasti vanhanaikainen. Ulkoasun yms. muokkaaminen on tehty hankalaksi, vaikka tarjolla onkin paljon valmiita pohjia yms. Päivittäminen ei myöskään ole mitenkään luontevaa.

Bändihommien kanssa on tullut huomattua, että kansainvälisessä promoamisessa myspace on kuitenkin huomattavasti Facebookia parempi ratkaisu. Se tavoittaa huomattavasti laajempia yleisöjä. Tuntuu, että esimerkiksi Saksassa ihmiset ovat vasta viime aikoina olleet heräämässä Facebookin olemassaoloon. Kotimaiset klubit monesti tavoittavat riittävän yleisön myös Facebookin ryhmien ja tapahtumien kautta.

Viime aikoina olen kiinnittänyt huomiota siihen, että usein bändien viralliset nettisivut ovat jonkinlaisia portaaleita eri sosiaalisissa palveluissa sijaitseviin bändiprofiileihin. Luultavasti siinä näkyykin tulevaisuuden trendi. Tuskinpa sosiaaliset mediat tulevat mihinkään katoamaan. On jännää nähdä missä ollaan esimerkiksi kymmenen vuoden päästä. Liekö jokin uusi palvelu syrjäyttää facebookin ja myspacen kaltaiset sivustot, vai kehittyykö joku nykyisistä palveluista niin hallitsevaksi että kaikki erilaiset kohderyhmät on mahdollista tavoittaa sen kautta.

hemiola kirjoitti:

Mac Hine kirjoitti:
Ja vielä sen verran että itse kaipaan jonkilaista gootti/ebm/industrial portaalia.

Tämä tuli itsellekin mieleen jossain kohtaa keväällä ja tarkoituksena olisi syksyn aikana tehdä jotain asialle. Se riittääkö tällaiselle palvelulle käyttäjiä jää nähtäväksi. llmeisesti kysyntää tuntuisi kuitenkin jonkin verran olevan.

Mikäli todella löytyy kiinnostusta tämäntyyppisen palvelun sisällöntuotantoon saa ottaa vapaasti yhteyttä vaikkapa yksityisviestin muodossa. :)
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Schatten-keskustelu Foorumin päävalikko -> Kitinät / Whinings Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 2 Yht. 5

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa