Club Schattenin etusivulle Schatten-keskustelu

Club Schatten  OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Goottiprinsessa -skaba
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Schatten-keskustelu Foorumin päävalikko -> Taiteelliset asiat / Artistic topics
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Asmondina

LähetäLähetetty: 07 07, 2008 18.03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ajattelin silloin kisasta kuullessani jo että tästä tulee paljon puhetta tällä laudalla. Olinkin varsin oikeassa.

Metalliprinsessa kuulostaisi kyllä paljon paremmalta! Mitä nyt näki nuita kilpailijoita niin sielllä oli cybereitä ja metallihenkisempiä. Oikeata samettigoottia ei ollut.. eikun, hei, olihan siellä yksi samettigootti! Ja hän olikin nätti tummine hiuksineen, harmillista ettei päässyt edes sijoille.

Vanhemmanpuoleiset gootit, ne jotka teitävät alakulttuurista ja asiasta muutenkin lynkkaavat heti tällaiset asiat jotka edesauttaisivat lajin tunnettavuutta. En voi sanoa vastaan, teen niin itsekin. Gootteutta ei voi selittää, sitä ei voi konkreettisesti esittää millaista se on tai sanoa. Mutta kyllä gootin ja metallistin tunnistaa ulkonäön ja puheiden perusteella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Bathsheba

LähetäLähetetty: 07 07, 2008 18.32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos tää skene ei kaipaa keneltäkään hyväksyntää, niin miten tällaiset kilpailut saa näin hirveän rähinän aikaiseksi? Kaikki kauneuskilpailut ovat toki järkyttävää skeidaa, mutta tuskin joku goottiprinsessakisa jaksaa liikauttaa asiasta vähemmän tietävien mielipidettä mihinkään suuntaan. Onko tämä saanut ylipäätään mitään mediajulkisuutta muualla kuin Iltalehden sivuilla? Mua lähinnä huvittaa tämä kisa ja siitä syntynyt hulabaloo.

(Offtopic) Olen suht. pieneltä paikkakunnalta kotoisin, ja mulle on ihan alusta alkaen ollut selvää se, että jos näytän kummalliselta niin ihmiset tuijottaa ja saattavat jopa huudella. On kuitenkin sentään oma valintani näyttää siltä miltä näytän. Sekään ei ole vielä selvinnyt miksi pitäisi liikuttaa mihinkään suuntaan, jos joku setä Pälkäneeltä luulee mun kuuntelevan heviä. Yksisilmäisyyttä esiintyy tässä kyllä ihan tasapuolisesti, olen samaa mieltä Nuoskan kanssa siitä että tuskin kovin moni enää tosissaan pitää gootteja saatananpalvojina.

Kai mun on helppo täällä uhota, kun en tunne kuuluvani mihinkään homogeeniseen massaan nimeltä "gootit", ei jaksa suivaantua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LilithSilver
Narupää

LähetäLähetetty: 07 07, 2008 19.21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Komppailen tässä nyt Matthewta, Ainotskaa, Nuoskaa, Trevizeä ym... Juurikin siis näin.

Vituttaa kun valtavirta on tottakai valmis ottamaan goottialakulttuurista haluamansa asiat, ja kiitokseksi antaa... TADAA väärää tietoa lehdessä.

Mun mielestä ALAkulttuuri ei tarvitse mitään kokonaisvaltaista hyväksyntää. Mikä alakulttuuri se sitten enää on, jos mennään nätisti käsikädessä valtavirran mukana, epäilemättä alkaisi molemmista sekoittua piirteitä toiseen, ja loppuenlopuksi ei enää erottaisi niitä millään toisistaan. Eli toisinsanoen goottialakulttuuri kuolisi kokonaan, valtavirran edustajia kun luonnollisestikin löytyy paaaljon enemmän.

DessicatedCorpse vetää nyt överiksi tuon kurjuuden maksimointinsa, vaikeuksia tulee eteen, mutta ne ei todellakaan ole ylitsepääsemättömiä. Työhaastattelussakin pääsee pitkälle sillä, että osoittaa olevansa hyvä tyyppi, siinä ei enää sininen tukka ja kasa lävistyksiä vaikuta päätökseen, jos synkkaa haastattelijan kanssa.

Jos haluaa käyttää valtavirrasta erottuvia vaatteita, meikkejä, ihan mitä vain, niin kommenteista ei pääse eroon. Kannattaisi varmaan laittaa mp3-soittimesta rocki raikaamaan korviin vähän kovempaa, niin jää nälvimiset kuulematta kadulla liikkuessa. Jos todella viihtyy tyylissänsä, niin jonkun tuntemattoman kommenttien pitäisikin mennä samantien toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Jos kommentointia ei kestä, niin tervemenoa vaateostoksille henkkamaukalle. Kukaan ei pakota pitämään päällään mitään erikoista.

Koska valitaan Miss HipHop, tai Miss HeviKeiju? Tai kenties Humpan Kuningatar? Miss PostPunk? Vuoden Punk-Ördääjä?
Grendel

LähetäLähetetty: 07 07, 2008 20.12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:

Vanhemmanpuoleiset gootit, ne jotka teitävät alakulttuurista ja asiasta muutenkin lynkkaavat heti tällaiset asiat jotka edesauttaisivat lajin tunnettavuutta.

Noh, ne vanhemmanpuoleiset gootit ja tämänkin alakulttuurin historiasta tietävät ovat kyllä minun nähdäkseni olleet aina hyvin avoimia kertomaan skenestä, sen olemuksesta, ihmisistä ja niin edelleen. Itsekin olen päätänyt aukonut kameroille, vaikka olen kaukana mistään auktoriteeteista, mitä nyt vuosia on vain pikkuprinsessoja enemmän. Schatteneissakin on käynyt toimittajia ja kuvaajia katsomassa miltä se skene oikeasti näyttää ja heille on järjestetty kuvaustilanteita, joissa voivat kuvata ja jututtaa ihmisiä.
Väittäisin kyllä että "goottiudesta" on annettu paljonkin hyvää, oikeaa ja mielenkiintoista tietoa medialle. Eikä erilaisia lähestymistapoja aiheeseen ole lynkattu vanhustenkaan joukossa - esimerkiksi pari vuotta sitten taisi olla jokin "mä ja mun kaverit" -tms ohjelma, jossa nuorisoporukoille annettiin kamerat ja he kuvasivat toisiaan, arkipäiväänsä ja kertoilivat ajatuksiaan vapaasti. Siitä YLE (tms) leikkasi ohjelman.
Yhdessä jaksossa oli hirveän sieviä nuoria teinigootteja, olikohan tyttöjä pääosin, ehkä joku poikakin. Jotkut tiukkapipot kyllä ohjelman teilasivat mutta me vanhukset tykättiin hirveästi, täälläkin laudalla pääosin kehuttiin - nuoret kun olivat aivan ihania, puhuivat fiksuja ja antoivat itsestään tosi hyvän kuvan. Ei siinä kai gootteilu niin ubertärkeässä asemassa ollut, mutta kertoivat itsestään ja elämästään, tyylistään ja ajatuksistaan - ja tekivät sen hyvin. Se oli minusta hirveän hienoa ja oikein hyvä tapa myös skenen vähän arkisemman kuvan esittämiseen.

Goottiprinsessa-skaba sen sijaan tuntui alusta alkaen lähinnä joltain ovelalta juonelta oman kuvakokoelman kartuttamiseen. Ei mikään ihme, että se leimattiin välittömästi vitsiksi.

Jos tällainen kilpailu haluttaisiin järjestää vakavasti otettavalla tavalla, niin eiköhän se resepti siihenkin löytyisi. Nyt kyseessä oli ilmeisesti jonkin taidenäyttelyn sivujuonne, mikä on sinänsä ihan ok, mutta koko alakulttuurin kannalta kisa vain oli nimetty ja lanseerattu niin kovin epäonnistuneesti. Kaikki respecti kuitenkin osallistuneille - hienoja kuvia ja kauniita tyttöjä. Älkää ottako itseenne itse kilpailuun kohdistuvaa kritiikkiä, ei teitä täällä morkata.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Henkka

LähetäLähetetty: 07 07, 2008 22.47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Superstara^ kirjoitti:
Tervetuloa vaan muutkin auttamaan ensi vuonna tekemään parempaa Goottiprinsessa -skabaa, ketä tämän vuotinen ei miellyttänyt! :)

Täähän kuulostaa ihan samalta, kuin parin vuoden takainen gootti.net-hässäkkä. "Jokainen saa tulla kirjoittamaan tänne juttuja, niin on muutakin kuin hevyä" tms.
elaisa

LähetäLähetetty: 08 07, 2008 6.26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulle tuli alunalkaen sellainen olo, että tuohon kisaan ei osallistu kuin pahemman laatuiset linssiluteet ja kuten tuossa Grendelkin kirjoitti: "Goottiprinsessa-skaba sen sijaan tuntui alusta alkaen lähinnä joltain ovelalta juonelta oman kuvakokoelman kartuttamiseen. Ei mikään ihme, että se leimattiin välittömästi vitsiksi."

Itekin olen jonkinsortin linssulude mutta kun sinne kameran eteen haluaa keikistelemään ja kärjäämään huomiota niin löytyyhän noita loistavia kuvaajia vaikka muille jakaa! Pieneen mieleenkään ei olisi tullut osallistua moiseen kilpailuun kun koko homma tuntui heti nimenomaan vitsiltä.

Ylipäätään en oikein välitä mistään missi tms kilpailuista sillä vaikka miten mainostettaisiin, ettei ulkonäkö ratkaise, se silti tuntuu ratkaisevan paljon. Olisi hauska nähdä miss suomi finalistienkin joukossa oikeasti erilaisia tyttöjä eikä toistensa kaltaisia kopioita joilta on missikisojen aikaan oma ajattelu kielletty. Jep, meni vähän ohi aiheen, mutta kunhan jupisen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jo-uni

LähetäLähetetty: 08 07, 2008 13.02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Järjestivät sitten missikisat. Ei mitään luovempaa voinut keksiä? Ja tuo nimi goottiprinsessa, jossa on selkeä kytkös teiniprinsessaan. Hmm hmm... kuulostaa vitsiltä koko homma.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Mary Pihlaja

LähetäLähetetty: 08 07, 2008 18.57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

elaisa kirjoitti:
Mulle tuli alunalkaen sellainen olo, että tuohon kisaan ei osallistu kuin pahemman laatuiset linssiluteet ja kuten tuossa Grendelkin kirjoitti: "Goottiprinsessa-skaba sen sijaan tuntui alusta alkaen lähinnä joltain ovelalta juonelta oman kuvakokoelman kartuttamiseen. Ei mikään ihme, että se leimattiin välittömästi vitsiksi."

Kuvia nyt löytyy pällisteltäväksi ja kommentoitavaksi helpomminkin ja irc-galleriastahan nämä tämänkin kisan neidot löytyvät.

Mutta antaapi olla, taisi tulla jo täysi rykäisy tätä aihetta tällä kertaa. :)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
FaeryFool

LähetäLähetetty: 12 07, 2008 22.37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tosiaankin tuo kilpailu oli qumman näyttelyn oheen keksitty pikkunen "oheistuote" tms. Ihmetyttää kuinka tosissaan jotkut teistä on tämän homman ottaneet, vähän huumoria elämään :D

Ja teille jotka pilkkaatte tuota iltalehden lausetta jossa sanotaan että juuret ovat kasarihevissä, haluan oikaista asian, todellakin painotan että se on ILTALEHDEN LAUSE, ei Jennin. Toimittaja ilmiselvästi ei ollut kuunnellut pätkääkään ja lyhenteli vähän oman versionsa julkaistavaksi. Ja sehän ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun näin tapahtuu.
-Jennin ystävä-
Takaisin alkuun
Asmondina

LähetäLähetetty: 13 07, 2008 10.00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

FaeryFool kirjoitti:
..ILTALEHDEN LAUSE, ei Jennin. Toimittaja ilmiselvästi ei ollut kuunnellut pätkääkään ja lyhenteli vähän oman versionsa julkaistavaksi. Ja sehän ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun näin tapahtuu.
-Jennin ystävä-

On jo tiedetty ja olen itsekin sen mielestäni jo ilmaissut, josko oikein vielä muistan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
LadyZero

LähetäLähetetty: 13 07, 2008 23.44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainotska kirjoitti:
En vieläkään käsitä, miten sitä hyväksyntää saadaan missikisoilla...

Goottiprinsessa-kilpailu on tehnyt yhtä paljon hyvää goottiskenelle kuin missikisat naisten oikeuksille.
mríá

LähetäLähetetty: 16 07, 2008 18.51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LadyZero kirjoitti:

Goottiprinsessa-kilpailu on tehnyt yhtä paljon hyvää goottiskenelle kuin missikisat naisten oikeuksille.

Aamen!!

Luin tuon Iltalehden jutun ja en löytänyt siitä sitä paljon parjattua kommenttia kasarihevistä. Olenko minä puusilmä, vai onkohan juttua editoitu jälkikäteen?
Olen lukenut tuon jutun nyt varmaan viisi kertaa ja edelleenkään ei osu se kommentti silmään :D

"Naisen tärkein tehtävä on pitää huolta vartalostaan"
-Martina Aitolehti-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
trevize
666

LähetäLähetetty: 16 07, 2008 19.12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mríá kirjoitti:
Luin tuon Iltalehden jutun ja en löytänyt siitä sitä paljon parjattua kommenttia kasarihevistä. Olenko minä puusilmä, vai onkohan juttua editoitu jälkikäteen?
Olen lukenut tuon jutun nyt varmaan viisi kertaa ja edelleenkään ei osu se kommentti silmään :D

Todennäköisesti joku on vihjannut toimitukselle, että gootit eivät kuuntele mitään heviä vaan ovat vihainen barbaarilauma, joka mm. tuhosi Rooman valtakunnan.

Tämän johdosta yleissivistykseltään kansakunnan kärkeä edustava Iltalehden toimitus on tietysti hädissään editoinut kasarihevi-viittauksen pois.
Henkka

LähetäLähetetty: 17 07, 2008 5.28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

trevize kirjoitti:
vihainen barbaarilauma.

Mulle tuli heti mielikuva paljon hauskemmista missikisoista.
black-eyed

LähetäLähetetty: 17 07, 2008 11.15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Henkka kirjoitti:
trevize kirjoitti:
vihainen barbaarilauma.

Mulle tuli heti mielikuva paljon hauskemmista missikisoista.

Mwahahahaa! Päivän piristys :) Tässä nyt ideaa sitten ensi vuoren kisailuvisailuun!
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Schatten-keskustelu Foorumin päävalikko -> Taiteelliset asiat / Artistic topics Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 5 Yht. 7

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa